چگونه بتوانیم بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟

قبل از هر چیز قبل از اینکه بخواهیم در مورد بک لینک خوب و بک لینک بد صحبت کنیم باید بگوییم که یکی از مهمترین موارد در سئو لینک بیلدینگ خارجی یا همان بک لینک است. در ادامه مقاله چگونه بتوانیم بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟ همراه باشید.

در این مقاله آموزش سئو رایگان می خواهیم در مورد نحوه جداسازی بک لینک های خوب از بک لینک های بد صحبت کنیم و به شما کمک کنیم بک لینک های اسپم و بی فایده را از بک لینک های خوب و طبیعی جدا کنید.

توجه داشته باشید که همانقدر که بک لینک ها می توانند به وب سایت و رتبه شما در گوگل کمک کنند، می توانند برای شما نیز خطرناک باشند. پس حتما آنها را جدی بگیرید.

بک لینک چیست؟

اول از همه، تعریف بک لینک می تواند چیزهای زیادی را برای ما روشن کند.

بک لینک لینکی است که از یک صفحه از یک سایت به صفحه دیگر سایت دیگر داده می شود. حالا این می تواند یک بک لینک خوب یا یک بک لینک بد باشد. بعداً نحوه شناسایی آن را به شما نشان خواهیم داد.

بک لینک یا لینک سازی خارجی یکی از روش های سئو کلاه سیاه است و اگر به درستی انجام نشود می تواند ضربه بزرگی به سایت شما وارد کند و همچنین سایت شما را برای آن کلمه کلیدی جریمه کند.

بک لینک می تواند به روش های مختلفی به سایت شما داده شود و انواع بک لینک عبارتند از:

  • بک لینک پروفایل
  • بک لینک کامنت
  • بک لینک از سایت های انتشار مقاله
  • بک لینک های جامعه
  • بک لینک از وبلاگ
  • PBN (Private Blog Network)
  • و…

بک لینک ها اساسا به دو صورت Dofollow یا Nofollow به سایت شما داده می شوند. که در مقاله لینک فالو و نوفالو چه تفاوت هایی دارند؟ درباره این موضوع بیشتر توضیح داده ایم.

چگونه بتوانیم بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟

تحلیل بک لینک چیست؟

وقتی می خواهید بک لینک های خوبی برای وب سایت خود بگیرید، حتما باید سایتی را که می خواهید از آن بک لینک بگیرید، بررسی و آنالیز کنید.
این تحلیل شامل مواردی مانند قدرت دامنه، میزان لینک های خارج شده از آن صفحه، نحوه ساخت لینک های داخلی در سایت، لینک های خارجی داده شده به سایت و غیره می باشد.
همانطور که یک بک لینک خوب می تواند تاثیر زیادی روی سایت و رتبه شما داشته باشد، به همین ترتیب یک بک لینک بد نیز سایت شما را پایین می آورد و مشکلات جبران ناپذیری را برای شما به وجود می آورد. هر جا که امکان ساخت لینک هست لینک نساز!

ویژگی های بک لینک خوب و بک لینک بد چیست؟

خوب، تا به حال اطلاعاتی در مورد لینک بیلدینگ و انواع آن به دست آورده اید. در این مقاله می خواهیم به شما در ایجاد لینک های بسیار خوب و موثر یا بک لینک های خوب کمک کنیم.
برای ساخت یک لینک خوب، باید نکات زیر را در رابطه با لینک بیلدینگ خود رعایت کنیم

ویژگی های بک لینک خوب

  • سایت باید مرتبط باشد: زمانی که می خواهید از سایتی بک لینک بگیرید، مطمئن شوید که سایت با زمینه کاری شما مرتبط است. این مشکل به شدت بر کیفیت لینک تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید برای سایت خود لینکی دریافت کنید که در زمینه طراحی سایت شغلی است، بهترین کار این است که اخباری مانند www.webfx.com، clutch.co، wordpress.com و غیره را انجام دهید. گرفتن از هر سایتی مانند سایت های بازی و غیره.
  • هر چه DA سایت بالاتر باشد، بهتر است: هر چه DA یک سایت بالاتر باشد، قدرت بیشتری می تواند به سایت شما منتقل کند. DA یا Domain Authority معیاری است که توسط ابزار moz.com استفاده می شود و برای هر سایت مقیاسی از 0 تا 100 در نظر گرفته می شود. شما در سایت هایی با DA بالا لینک می سازید. یا حداقل از سایت خود بالاتر و بهتر باشید.
  • امتیاز پایین اسپم اسکور: برخی منابع می گویند بهتر است روی بحث امتیاز اسپم خود تمرکز کنیم، اما این خیلی قابل اعتماد نیست. به عنوان مثال سایت خبرگزاری مهر دارای امتیاز اسپم بسیار بالایی است اما دریافت بک لینک از این سایت می تواند تاثیر خوبی برای سایت شما ایجاد کند. پس چندان قابل اعتماد نیست.
  • مزرعه لینک نیست! برخی افراد لینک های زیادی را در سایت خود به بسیاری از سایت ها قرار می دهند و اساساً یک مزرعه لینک ایجاد می کنند. اگر در این صفحات نیز لینک دهید، طبق گفته گوگل، قوانین را زیر پا می گذارید و ممکن است جریمه شوید. می تواند تحمیل شود. سعی کنید در مکان هایی که لینک های زیادی ساخته نمی شود، لینک بسازید. به عنوان مثال، این نما را می توان در سایت هایی مشاهده کرد که در آن نظرات اسپم ارسال می شود. اما می توانید نظر خود را در مورد پست هایی که لینک کمتری دارند ارسال کنید.
  • دریافت لینک از سایت های EDU و GOV: گرفتن بک لینک از سایت های دولتی و آموزشی به عنوان یک بک لینک خوب محسوب می شود. زیرا تنها تعداد کمی از افراد می توانند این لینک ها را ایجاد و دریافت کنند. و اینکه این سایت ها برای گوگل بسیار مهم هستند و در نتیجه می توانند برای سایت شما بسیار مفید باشند.
  • بک لینک خوب یعنی لینکی در وسط مطالب! وقتی لینک بیلدینگ را انجام می دهید، بهترین راه این است که یک متن بنویسید و کلمات کلیدی خود را به سایت پیوند دهید. این نوع لینک ها طبیعی هستند و می توانند بک لینک های خوبی باشند. قراردادهای لینک و بک لینک ها را از فوتر یا هدر سایت دریافت کنید! اگر از فوتر یا نوار کناری یا منوی سایت برای سایت خود استفاده کرده اید، این قاتل شماست. این یک اشتباه بزرگ است. زیرا این بخش ها در هزاران صفحه از سایت تکرار می شوند و هر کدام به عنوان بک لینک برای شما در نظر گرفته می شوند. این اصلا طبیعی نیست و می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند.
  • یک بک لینک خوب باید دائمی باشد. وقتی می خواهید یک بک لینک خوب داشته باشید، باید به دوام آن توجه کنید. زیرا لینک هایی که به صورت موقت ارائه می شوند و یا بعد از یک سال حذف می شوند از نظر گوگل غیر طبیعی هستند و می توانند رتبه سایت شما را کاهش دهند. هیچ کس بک لینک های خوب نمی خرد، اما بک لینک های خوب می سازد. پس سعی کنید لینک نخرید و در صورت خرید حتما نکات بالا را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • استفاده صحیح از لینک های فالو و نوفالو: دقت کنید که از لینک های فالو و نوفالو به صورت طبیعی استفاده کنید. چه همه لینک ها را به صورت زیر بسازید و چه برعکس، می تواند به سایت شما آسیب برساند. وضعیت کلی این است که تعداد لینک های فالو بیشتر از nofollow است، اما اینطور نیست که لینک های nofollow وجود نداشته باشد. تجربه ما نشان می دهد که این نسبت می تواند از یک تا ده متغیر باشد. یعنی بعد از هر 10 لینک فالو باید یک لینک فالو جدید ایجاد شود. دریافت لینک از مقالات طولانی و با کیفیت بسیار ارزشمند است. مقاله طولانی یا آسمان خراش ها می توانند مکان بسیار خوبی برای ایجاد بک لینک باشند.

چگونه بتوانیم بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟

 

تا اینجا با ویژگی های یک بک لینک خوب آشنا شدید، در این قسمت می خواهیم ویژگی های یک بک لینک بد را به شما بگوییم:
  • دریافت لینک از یک سایت غیر مرتبط
  • دریافت بک لینک از صفحات با محتوای کم و ضعیف
  • دریافت بک لینک از سایت های مستهجن و زشت
  • دریافت بک لینک بد از سایت هایی که توسط گوگل جریمه شده اند
  • تبادل لینک
  • استفاده بیش از حد از بک لینک های Dofollow یا Nofollow
  • بک لینک از سایت های هک شده
  • با Anchor Text یا کلمات کلیدی، تعداد زیادی بک لینک دریافت کنید
  • گرفتن بک لینک با استفاده از لینک ها نیز یک بک لینک بد در نظر گرفته می شود.
  • خرید بک لینک که دائمی نیستند و بعد از مدتی حذف می شوند.

متشکریم که تا آخر مقاله چگونه بتوانیم بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟ همراه ما بودید. هر سوالی دارید قسمت نظرات بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *