نقد و بررسی ام وی ام 315

خودرو هاچ بک همواره در بازار ایران بسیار پرطرفدار بوده است و این موضوع به خصوص در 15 سال گذشته پررنگ تر شده است. اگر برگردیم به دهه 70 و آن سال هایی که سدان کره ای پراید تازه وارد بازار ایران شده بود و یکی از خودروهای پرطرفدار در بین جوانان محسوب می شد و یا زمانی که شرکت ایران خودرو پژو 206 را به بازار کشورمان معرفی کرد. در اوایل دهه 80، ما به طور کامل درک خواهیم کرد. اقبال ایرانیان در همین شهرهای کوچک خواهد بود.

دلایل محبوبیت این خودروها را می توان بسیار مورد بحث قرار داد، بنابراین از مهمترین آنها می توان به مصرف سوخت پایین، رانندگی نسبتا راحت در شهرهای بزرگ و ابعاد جمع و جور آنها اشاره کرد که هاچ بک ها را به گزینه های عالی برای رانندگی در شهرهای بزرگ تبدیل می کند. در سال های اخیر خودروسازان با آگاهی از محبوبیت زیاد خودروهای هاچ بک، تمرکز زیادی روی طراحی و تولید این خودروها داشته اند و هم اکنون هاچ بک های مختلفی در بازار ایران حضور دارند.

ام وی ام 315 که از سال 1390 در بازار کشورمان حضور دارد و از سال 1393 نسخه فیس لیفت آن توسط مدیران خودرو در ایران به فروش می رسد، یک سدان جمع و جور مجهز به سوپاپ 16 موتوری 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری است. با 107 مجهز به 140 نیوتن متر قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور است که با استفاده از گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو ارسال می شود. ام وی ام 315 حداکثر سرعت 170 کیلومتری دارد و می تواند 0 تا 100 را در حدود 12 ثانیه طی کند. این خودرو دارای ابعاد 4188 میلی متر طول، 1686 میلی متر عرض، 1480 میلی متر ارتفاع و 2527 میلی متر فاصله است. بین دو محور یک سدان جمع و جور به حساب می آید و وزن خالص آن برابر با 1210 کیلوگرم است. موتور MVM 315 از استاندارد آلایندگی یورو 4 استفاده می کند و در سیکل ترکیبی 6.5 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می کند.

برای خرید لوازم یدکی ام وی ام روی لینک زیر کلیک کنید:

https://digicarshop.com/mvm/

اکنون زمان آن رسیده است که وارد جزئیات شویم و ایرادات و معایب این خودرو را بررسی کنیم. همانطور که همیشه تاکید کرده ایم، مطالب مطرح شده در خرید و فروش مقالات سایت زوم فور خودرو کاملاً کارشناسی بوده و هیچ قصد و هدفی برای تبلیغ خودرویی به صورت مثبت یا منفی وجود ندارد. ماموریت اصلی ما آموزش مردم و افزایش دانش عمومی جامعه در مورد خودرو است و در عین حال به کسانی که مطمئن نیستند مدل های خاصی را بخرند یا نه کمک کنیم.

خودروهای چینی مونتاژ شده در ایران با وجود ظاهر خوب و ویژگی ها و تجهیزات و آپشن های خوب معمولا از نظر کیفیت حرف زیادی برای گفتن ندارند. در مورد ام وی ام 315 این کیفیت ساخت پایین بیشتر در داخل کابین به چشم می خورد و از مواد اولیه به کار رفته گرفته تا سر و صدای زیاد داخل کابین همه چیز حکایت از کیفیت ساخت پایین این خودرو دارد. در تأیید این ادعا، ام وی ام 315 به طور مداوم 2 ستاره از 5 ستاره کیفی را در گزارش های کیفیت ماهانه از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کسب می کند.

شاید بزرگترین مشکل و عیب ام وی ام 315 بازار دست دوم بسیار ضعیف آن باشد. بر خلاف مدل های ایران خودرو، سایپا و سایر سازندگان داخلی، اگر ام وی ام 315 را خریداری کنید، پس از یک سال حدود 10 میلیون تومان افت قیمت را تجربه خواهید کرد که اصلا معامله خوبی نیست. کسانی که می خواهند ماشین خود را با قیمت خوب و مناسب تری بفروشند، قاعدتاً مشتری برای این کار پیدا نمی کنند، بنابراین اگر کل مبلغی که برای خرید ام وی ام 315 اختصاص داده اید جزء سرمایه اصلی شما باشد و این ممکن است، یک روز به این مقدار می رسد. در صورت نیاز خرید ام وی ام 315 را توصیه نمی کنیم، متاسفانه بارها مدیران مدیران خودرو ادعا کرده اند که مشکل افت قیمت و بازار دست دوم این خودرو را حل خواهند کرد اما نتیجه ای حاصل نشده است. تاکنون به دست آورده است.

ام وی ام 315 بسته به ابعاد بدنه و سگمتی که در آن قرار دارد، خودرویی سنگین با وزن 1210 کیلوگرم به حساب می آید. به اینها موتور نسبتا ضعیف و کند آن را اضافه کنید، خودرویی خواهید داشت که از نظر شتاب و کشش در سربالایی چندان خوب نیست. اگر 206 تیپ 5 را یکی از رقبای مستقیم ام وی ام 315 بدانیم، در این بخش، 206 دارای یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ است که 110 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در عین حال. 160 کیلوگرم وزن کمتر نسبت به ام وی ام 315، خودروی بسیار قوی تری است. متاسفانه به دلیل طراحی خاص درب عقب این خودرو و کوچک بودن شیشه عقب، راننده در هنگام دنده عقب دید خوبی ندارد. البته نمی توان این مشکل را مشکل بزرگی دانست زیرا خودرو مجهز به سنسور و دوربین دید عقب با قابلیت نمایش بر روی LCD است اما همانطور که هدف ما از خرید مقالات مشاوره بررسی تمامی زوایای خودروها می باشد. ذکر این مطلب را ضروری دانستیم.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *