ضرورت ساماندهی فعالیت فارغ‌التحصیلان ارشد پرستاری در بخش‌های تخصصی

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۵ درصد فارغ التحصیلان ارشد پرستاری در ۱۳ رشته تخصصی این حوزه در بخش‌های غیر تخصصی فعالند، بر ساماندهی و اصلاح این موضوع تاکید کرد.

ضرورت ساماندهی فعالیت فارغ‌التحصیلان ارشد پرستاری در بخش‌های تخصصی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس عبادی، در جمع مدیران پرستاری دانشگاه‌ های علوم پزشکی مستقر در تهران، تامین اجتماعی، آزاد و نیروهای مسلح با بیان این مطلب، به تشریح برخی فعالیت ‌های معاونت پرستاری از جمله اجرای قانون تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری، ابلاغ آیین ‌نامه پرستار پیگیر، تکمیل داشبورد مدیریت داده‌ های پرستاری پرداخت و افزود: بازنگری آیین نامه مراکز مراقبت پرستاری در منزل فرآیندهای اداری خود را طی می کند و به زودی ابلاغ می‌ شود.
وی با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و برخی نگرانی‌ ها و نقدها از روش اجرای این قانون، گفت: اجرای این قانون به عنوان یک مطالبه بزرگ همواره مورد درخواست جامعه پرستاری بود که دولت سیزدهم با حمایت های معنوی مقام معظم رهبری، آن را اجرا کرد و به هر حال در سال اول اجرای این قانون هستیم و باید با خرد جمعی و تعامل و دلسوزی درون حرفه ای در صدد بازبینی و اصلاح آیین نامه ها و دستورالعمل‌ های اجرایی آن باشیم. همکاران عزیز پرستار هم بدانند که شیرینی و حلاوت اجرای این قانون را لمس خواهند کرد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با انتقاد از فعالیت پرستاران در بخش های غیر تخصصی، گفت: امروز در ۱۳ رشته فارغ التحصیل ارشد پرستاری داریم که متاسفانه ۳۵ درصد این همکاران در بخش های غیر تخصصی فعالند و به عنوان مثال ارشد پرستاری اطفال در سی سی یو و ارشد روان‌پرستاری در بخش غیر تخصصی فعال هستند که این موضوع باید با همکاری مدیران پرستاری ساماندهی شود.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: در معاونت پرستاری در مورد این موضوع، طرحی در دست اقدام است که مشخص می کند پرستاران تخصصی در چه بخش های می توانند فعالیت کنند و درخواست داریم دانشگاه ها نیز متناسب با نیاز خود به پرستاران خواهان ادامه تحصیل اجازه ادامه تحصیل دهند و یا در جذب نیروهای جدید نیز متناسب با تخصص مورد نیاز اقدام کنند.

عبادی، تبیین و آگاه سازی جامعه پرستاری نسبت به اقدامات و برنامه ها به ویژه تعرفه گذاری پرستاری را مهم دانست و گفت: تعامل و همکاری نهادهای صنفی پرستاری از جمله انجمن ‌های علمی پرستاری و سازمان نظام پرستاری به عنوان بازوان مشورتی وزارت بهداشت برای رسیدن به اقدامات در این خصوص ارزشمند و راهگشا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *