جدیدترین اخبار کرونا+ شیوع اومیکرون در ایران

ویروس کرونا اومیکرون

کرونا اومیکرون

تحقیقات جدید در مورد چگونگی توسعه اولین نوع نگرانی برای کرونا ویروس جدید نشان می‌دهد که نوع آلفا جهش‌هایی را ایجاد می‌کند که جنبه‌های خاصی از سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند، مشابه جهش‌هایی که در انواع جدیدتر مانند اومیکرون دیده می‌شود.

اخبار کرونا

نوع آلفا برای سیستم ایمنی تکامل یافته است و اومیکرون جهش مشابهی دارد

محققان در مطالعه ای گفتند که این نوع جهش می‌تواند با سرکوب بیشتر آن پاسخ ایمنی اولیه که ممکن است امکان تکثیر سریع‌تر نوع آلفا را فراهم کند، به افزایش انتقال نوع آلفا کمک کند.
دوان کروگان، یکی از نویسندگان مقاله و سرپرست موسسه علوم زیستی کمی دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (QBI) و گروه تحقیقاتی کروناویروس آن (QCRG) بیان کرد: جهش در ویروس این را امکان می‌دهد که به طور موثرتری به سلول‌ها وارد شوند.
لورنا زولیانی یکی از دانشمندان ارشد در QBI در این باره گفت: این ویروس به تکامل خود ادامه میدهد تا در هر جهش بهتر و بهتر شود، بخواطر همین است که اومیکرون ۵۳ جهش داشته است.

بیماری های ویروسی بهترین واکسن کرونا در جهان

تاثیر گذاری واکسنها بر روی جهش اومیکرون

اومیکرون

بر اساس گزارشی که سازمان سلامت انگلستان بر روی ۱۴۷۵۹۷ مورد دلتا و ۶۸۴۸۹ مورد اومیکرون به دستش رسیده،دریافت واکسن آکسفورد-آسترازنکا، فایزر-بیونتک و مدرنا نسبت به دلتا در مقابل اومیکرون دارای تاثیر کمی هستند.
این سازمان تخمین زد برای افرادی که دو دوز اولیه را آسترازنکا زده اند. تقویت کننده های فایزر و مدرنا حدود ۶۰ درصد در جلوگیری از عفونت های قارچی اومیکرون تا ۴ هفته پس از دوز سوم موثر هستند.
اما این میزان پس از گذشت ۱۰ هفته به میزان ۳۵ تا ۴۵ درصد کاهش پیدا میکند.کسانی که دو دوز اولیه را فایزر داشته اند حفاظت ۷۰ درصدی پس از گذشت ۲ تا ۴ هفته کاهش یافت.
این میزان پس از دریافت دوز سوم مدرنا به حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد به مدت ۹ هفته باقی میماند.

کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا

مبتلایان سویه امیکرون در ایران به ۱۴ نفر رسید

کرونا اومیکرون

به نقل از بی بی سی فارسی محمد هاشمی، سرپرست اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران خبر از شناسایی ۶ مورد جدید مبتلا به سویه اوم0یکرون داده است.
به گفته آقای هاشمی ۵ نفر از مبتلایان در هرمزگان و یک نفر در شهر بابل بوده است. وی گفت که یک مبتلا نیز پیشتر در شهر مشهد شناسایی شده بود.
این مقام بهداشتی ایران از مردم خواست علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات، تزریق دوز سوم واکسن کرونا در اسرع وقت انجام دهند.
هفته اخیر ایران به طور رسمی اعلام نمود اولین بیمار مبتلا به جهش جدید ویروس کرونا را شناسایی و ثبت کرده است و برخی از مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان خواستار وضع مقررات سختگیرانه تر برای کنترل شیوع این جهش شدند.

کرونا پرستار بیمار کرونا درخانه + نگهداری از بیماران کرونا در منزل

کرونا اومیکرون در ایران

روز جمعه علیرضا ناجی، ویروس شناس و رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران هشدار داد با ورود سویه اومیکرون به کشور لازم است محدودیت‌های کرونایی مجددا اعمال شوند و اجازه ندهیم که این سویه در کشور شیوع پیدا کند.
به گفته وی خطر افزایش شیوع تصاعدی و انفجاری بیماری در کشور با سویه اومیکرون وجود دارد.
آژانس امنیت سلامت بریتانیا در یک تحلیل تخصصی اخیرا اعلام کرد که افرادی که گرفتار ویروس اومیکرون می‌شوند بین حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر احتمال دارد کارشان به بیمارستان بکشد.
مدیر سازمان سلامت عمومی در بریتانیا میگوید که این یافته اولیه دلگرم کننده است اما همچنان می‌تواند باعث شود که تعداد زیادی از بیماران در بیمارستان بستری شوند.

کرونا اومیکرون

اطلاعات فعلی راجب اومیکرون

محققان در سراسر جهان درحال تحقیق و جمع آوری داده های مربوط به جهش اومیکرون هستند. نوع اومیکرون جهش یافته ترین حالت از ویروس کرونا است که تا کنون کشف شده است و به رعت در کشور ها در حال پخش شدن است.
بر اساس تخمینی که به تازگی در دانشگاه امپریال کالج لندن به ثبت رسیده است، خطر ابتلای مجدد به سویه اومیکرون ۴ الی ۵ برابر ار سویه دلتا بیشتر است.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شیوع امیکرون در ۳ روز ، ۲ برابر بیشتر میشود. بر همین اساس گفته شده است سویه جدید میتواند حتی ایمنی ایجاد شده با دو دوز واکسن را از بین ببرد.

کرونا اومیکرون

کیت های تشخیص اومیکرون در ایران

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اذعان کرده که هنوز خیلی‌ چیزها از رفتار ویروس معلوم نیست و باید منتظر مطالعات بیشتر ماند.
با این همه او از ساخت کیت تشخیص اومیکرون در انستیتو پاستور ایران نیز خبر داده و گفته است: این کیت‌ها در اختیار استان‌ها قرار گرفت ولی با توجه به اینکه معمولا مبتلایان جوان بودند و سیستم ایمنی قوی داشتند و واکسیناسیون انجام دادند شاید با تعداد بالای اومیکرون مواجه نبودیم.

کیت کرونا اومیکرون

ایشان ادامه دادند: پروتکل‌های اولیه ما ارزیابی افراد بستری در بیمارستان‌ها بود و این سبب میشد بر اساس تست‌ها به آن میزان مبتلا به اومیکرون شناسایی نکردیم.
او افزود که چند شرکت دارویی ایرانی نیز مولکول قرص‌های پکسلویید و مولنوپیراویر را ساخته و در انتظار مجوز سازمان غذا و دارو هستند. قرص‌های یاد شده، چند روز قبل تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده‌اند.

کرونا تست آنلاین رایگان کرونا اومیکرون اومیکرون

واکسن های دریافت شده مبتلایان اومیکرون در ایران

به نقل از دنیای اقتصاد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: بیمار اومیکرونی مازندران از اروپا بازگشته بود و در آنجا دو دز واکسن فایزر تزریق کرده بود و ولی دز سوم را دریافت نکرده بود
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام این که تفاوت میان واکسن‌های کرونا زیاد نیست و شهروندان باید تمامی دزهای تعریف شده را دریافت کنند ، گفت : اولین بیمار مبتلا به سویه اومیکرون مازندران خارج از کشور دو دز واکسن فایزر تزریق کرده بود.
دکتر عمادی افزود : تزریق دز سوم واکسن کرونا برای ایمنی در سویه های جدید بسیار اثرگذار است وشهروندان به صورت جدی تزریق دز سوم را در دستور کار خود قرار دهند.

کرونا اومیکرون

شیوع ویروس اومیکرون در بین کودکان ساکن مشهد

پزشکان احتمال می‌دهند ویروسی که بیشتر کودکان مشهدی به آن مبتلا شده‌اند، سویه اومیکرون باشد. پیش از این یک مقام وزارت بهداشت ایران گفته بود شش مورد ابتلا به ویروس اومیکرون از جمله در مشهد، هرمزگان و بابل شناسایی شده‌اند.
رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان اکبر مشهد گفته است، پزشکان احتمال می‌دهند ویروسی که بیشتر کودکان درگیر آن هستند، همان اومیکرون باشد اما به دلیل نبود کیت آزمایش نمی‌توان با قطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد.

کرونا اومیکرون

جمع بندی

همانطور که مطالعه نمودید این سویه به سرعت در حال پخش و فراگیر شدن است؛ نسبت به دریافت دوز های تقویتی برای داشتن ایمنی نسبی در برابر این بیماری اقدام نمایید و با رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و عزیزانتان نهایت مراقبت و محافظت را به همراه بیاورید.

امتیاز دهید post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *