اومیکرون، جهش جدید ویروس کرونا (2021-کرونا)

جهش جدید ویروس کرونا

جهش جدید کرونا

در 28 نوامبر سویه جدیدی از ویروس کرونا کشف شده و در دسته ویروس های نگران کننده قرار گرفته است. در این مقاله درباره این جهش ویروسی، میزان اثر بخشی واکسن های کرونا و کشور های درگیر شده توسط این ویروس اطلاعاتی را با شما عزیزان به اشتراک میگذاریم.همچنین شما میتوانید از طریق منو از آخرین اخبار کرونا آگاه شوید.

جهش جدید کرونا

خبری به تازگی از سمت سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد جهش جدیدی از ویروس کرونا بنام اومیکرون خبر داد.

اومیکرون که نام اصلی و اولیه آن B.1.1.529 است در آفریقای جنوبی کشف شد. این نوع جهش ویروسی سریع تر از سایر جهش های کرونا گسترش میابد (آلفا، بتا،‌ گاما، دلتا).

با وجود بیانیه این سازمان که گفته است: شواهد اولیه حاکی از خطر ابتلای بالای عفونت است و اینکه تغییرات زیانباری در اپیدمیولوژی کووید 19 روی داده است؛ کارشناساسن اعلام کردند که با تست پس سی آر قادرند این جهش جدید را شناسایی کنند.

بر اساس شواهد موجود، این ویروس نسبت به بقیه سویه های این ویروس آسان تر انتقال میابد و علائم شدید تری از خود نشان میدهد.

سلامت بهترین واکسن کرونا در جهان 2021

تاثیر واکسن کرونا بر جهش جدید کرونا اومیکرون

جهش جدید کرونا

به نقل از خبرگذاری نیویورک تایمز دکتر ویلیام هانج و بقیه محققان میگویند که واکسن های کرونا به احتمال زیاد میتوانند در برابر این ویروس مقاومت نشان دهند، اما تحقیقیات بیشتری نیاز است تا نشان دهد واکسن های کرونا تا چه حد در برابر این سویه مقاوم اند.

واکنش ایالات متحده آمریکا و کانادا

آمریکا و کانادا قوانینی وضع کردن که سفرها از جنوب آفریقا محدودیت هایی اعمال کردند.

یکی از مقامان آمریکا که نامش فاش نشد بیان کرد کسانی که دارنده پاسپورت و اقامت دائمی آمریکا را دارند میتوانند به این شهر ها سفر کنند.

ژان ایو دوکلوس،‌وزیر بهداشت کانادا نیز بیان کرد سفر به هفت کشور بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقا جنوبی و زیمباوه بدلیل نگرانی های شیوع کرونا را ممنوع اعلام کرد.

کشور هایی همچون استرالیا،‌ روسیه، تایلند، سریلانکا، سنگاپور، عربستان سعودی، عمان و مراکش نیز مشابه این را اعلام کردند.

اولین محل ثبت شده جهش جدید کرونا

جهش جدید کرونا

با اینکه نامشخص است که این سویه یا جهش از کجا آمده است، اما اولین بار در آفریقای جنوبی ثبت شد. در روز سه شنبه تاریخ 2 آذر یا 23 نوامبر محققان در مورد نوع جدید به دنیا خبر دادند.

در آفریقا فقط 35 درصد از مردم کاملا واکسینه شدند و این درحالی است که این سویه به سرعت در حال پخش شدن است.

داروی ویروس کرونا

جهش جدید کرونا

شرکت آسترازنکا بیان دارد تحقیق درباره اثر جهش جدید ویروس کرونا بر واکسن و داروی آنتی بادی را آغاز کرده. این شرکت امیدوار است که واکسن و داروی آنها در مقابل گونه اومیکرون اثر بخشی و مقاومت از خود نشان دهد.

آسترازنکا در بیانیه ای گفت: این تحقیقات به ما کمک میکند تا درباره عملکرد واکسن Vaxzevria در مقابل این سویه جدید از ویروس اطلاعات واقعی دریافت کنیم.

این شرکت سوئدی تاکید کرده که واکسن کرونای آنها در برابر همه جهش های کووید 19 موثر بوده است.

کرونا تاثیر واکسن کرونا بر ایمنی بدن(2021)

جهش اومیکرون زنگ خطر را در کشور های جهان به صدا در آورده است!

کرونا اومیکرون

اروپا بعد از آنکه چندین مورد در انگلستان،‌ آلمان، ایتالیا و بلژیک مشخص شدند،‌در حالت آماده باش شدید قرار گرفت.

جمهوری چک، اتریش، اسرائیل و هلند در حال تحقیق هستند تا مورد های مشکوک درباره این جهش را پیدا کنند.

بر اساس خبری 61 مسافر از 500 مسافری که از دو پرواز آفریقای جنوبی به هلند وارد شدند تست کرونا اومیکرون آنها مثبت درامدند و در آمستردام قرنطینه شدند.

اسرائیل اعلام کرد پرواز های خارجی اش را به مدت 2 هفته تعطیل میکند. بعضی از مراکز بهداشت گفتند بستن خطوط پرواز ممکن است بتواند کمی زمان بخرد تا بفهمیم چگونه باید با این گونه جدید مقابله کنیم.

واکسن واکسزوریا

کرونا اومیکرون

شرکت داروسازی بریتانیایی سوئدی آسترازنکا نام واکسن کرونای آسترازنکا را مدتی پیش مخفیانه تغییر داد.آسترازنکا با عنوان واکسزوریا ارائه شد.

در این بین مخالفت هایی بین شرکت آسترازنکا و اتحادیه اروپا پیش آمد که چند ماه گذشته این اختلافات رفع شد و بر این اساس حدود 6 ماه دیگر آسترازنکا نام خود را به نام تجاری Vaxzevria به طور کامل تغییر خواهد داد.

علائم جهش جدید کرونا اومیکرون

کرونا اومیکرون

دکتر آنجلیک کوتزی با 30 اسل تجربه و عضو انجمن پزشکی آفریقای جنوبی گفته است علائم بسیار خفیف و متفاوت تر از آنی بود که قبلا با آن مواجه شده و آنرا درمان کرده بودم .

او در 18 نوامبر با کمیته مشورتی واکسن آفریقای جنوبی تماس گرفت زیرا یک خانواده 4 نفره با داشتن علامت خستگی مفرط کووید آنها مثبت درآمده بود.

او همچنین بیان کرد گونه جدید بیشتر جوانان را تحت تاثیر قرار میدهد. هیچ یک از کسانی که آلوده به این جهش شده اند، قوای چشایی و بویایشان را از دست نداده بودند.

علائم شایع این بیماری ضعف عضلانی و خستگی مفرط است و فرد آلوده شده به مدت 1 الی 2 روز احساس بی حالی خستگی و همچنین سرفه های خفیفی را شمال میشود.

در یک مورد مشکوک و جالب یک دختر 6 ساله به مدت 2 روز ضربان قلب و تب بسیار بالا را تجربه کرده بود اما بعد 2 روز حالش خود به خود بهتر شد.

در آخر این دکتر بیان کرد نگرانی ما درمورد کسانی است که هم سن بالایی دارند و هم واکسینه نشدند و با ادامه یافتن این اوضاع ما شاهد این خواهیم بود که تعداد بسیاری به شکلی از این ویروس آلوده شوند.

کلام آخر

کرونا اومیکرون

همانطور که مطالعه نمودید این سویه جدید کم تر از یک هفته است که همه گیر شده و خوشبختانه شرکت آسترازنکا شروع به ساختن داروی آن کرده اما سرعت پخش بالای این ویروس و نشان دادن علائم های مختلف باعث نگرانی دنیا شده است. بسیاری از شرکت های واکسن امیدوارند و گفتند که واکسن هایشان در برابر این سویه موثر خواهد بود. با رعایت پروتکل های بهداشتی و کار های مربوطه خود را در برابر این بیماری محافظت نمایید.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *