هدایای مناسب سالمندان + بهترین هدیه برای سالمندان

هدیه مناسب سالمند

پرستارسالمند

پیدا کردن هدیه مناسب برای سالمند گاهی چالش برانگیز است. بسیاری از سالمندان سلایق خاصی دارند یا چیز های بیشتری که به آنها نیاز دارند یا لازم دارند انجام بدهند.کار جایی سخت‌تر میشود که آنها می گویند ما به چیزی نیاز نداریم زیرا که در درون آنها نیمخواهند باعث اذیت و زحمت شوند. برای بسیاری از سالمندان هدایا میتوانند وسایلی باشند که به آنها نیاز داشته باشند و یا کاربردی باشند.بنابراین،‌در این مقاله به ایده های مختلفی که میتوانند هدایای مناسبی برای سالمندان باشند می پردازیم.

هدایای مناسب، جالب و کاربردی برای سامندان

پرستار سالمند

ممکن است گاهی اوقات برای انتخاب هدیه برای یکی از بستگان یا دوستان سالمند به مشکل بخورید . در زیر به برخی از محصولات که میتوانند هم جالب و هم کاربردی باشند اشاره میکنیم:

  1. جارو برقی های رباتیک

جاروبرقی رباتیک می تواند سرمایه گذاری هوشمندانه و ارزشمندی برای کسانی باشد که در تمیز کردن کفپوش ها مشکل دارند.

برخی از مدل ها دارای اتصال دستگاه الکسا هستند که امکان کنترل از راه دور بیشتری را فراهم می کند.

جاروبرقی‌های رباتیک زمانی که کف خانه نامرتب باشد بهترین عملکرد را دارند، بنابراین بسته به محیط زندگی سالمندان ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

  1. چراغ های نور درمانی

روزهای تاریک زمستان می تواند برای به پایین کشیدن هر کسی کافی باشد، اما لامپی که نور طبیعی بیرون را تقلید می کند می تواند به روشن کردن روز عزیز شما کمک کند.

لامپ‌های نوردرمانی همچنین می‌توانند برای سالمندانی که دچار مشکل تحرک هستند و بیرون رفتن در فضای باز برایشان سخت است، ایده‌آل باشد.

هدایای جالب و کاربردی برای سالمند

  1. دستگاه صدای خواب

مشکلات خواب یک شکایت رایج در میان افراد سالمند است، اما دستگاه صدای خواب ممکن است راه حل خوبی باشد.

این دستگاه‌ها صدای سفید آرام‌بخش یا صداهای طبیعت را تولید می‌کنند تا به افراد کمک کنند آرام ‌تر شوند و سریع ‌تر به خواب بروند. برخی از مدل ها حتی سطح صدا را بر اساس نویز اطراف تنظیم می کنند.

  1. بالش ماساژور

هیچ چیز مانند یک ماساژ گرم درد کمر یا گردن را تسکین نمی دهد. یک بالش ماساژ گرم می‌تواند برای یکی از اعضای خانواده یا دوستان سالمند که دردها و دردهای طبیعی ناشی از افزایش سن را تجربه می‌کنند، آرامش بخش باشد.

هدایای مناسب والدین سالمند

ویژگی های پرستار

ایده خرید هدیه برای سالمند میتواند سخت باشد، به خصوص زمانی که آنها می گویند به چیزی احتیاج ندارند، اما شما میخواهید برای آنها هدیه ای بخرید که آنها را شاد کند. در زیر به برخی محصولاتی که میتوانند به شما الهام هدیه ای مناسب را دهند اشاره می نماییم:

  1. کتاب خوان

اگر مادر یا پدرشما از کتاب خواندن لذت میبرد، یک کتاب خوان میتواند یک هدیه مناسب باشد که کار با آن نیز بسیار راحت است.

حتی می‌توانید دستگاه‌ها را از قبل بارگذاری کنید تا والدینتان بتوانند ده‌ها عنوان را درست در نوک انگشتان خود داشته باشند.

  1. قاب عکس دیجیتال

هنگامی که یکی از این قاب‌های عکس دیجیتال را در خانه والدین خود راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید تصاویر را از تلفن خود مستقیماً روی قاب آپلود کنید بدون اینکه آنها کاری انجام دهند.

پرستار سالمند

برخی از مدل‌ها حتی دارای حسگرهای حرکتی هستند که قاب را روشن می‌کنند تا جدیدترین عکس‌ها را هنگامی که شخصی وارد اتاق می‌شود نمایش دهد.

  1. گیاهان گلدانی

اگر والدین سالمند شما علاقه به گیاعان سبز دارند، میتواند با گرفتن گلدان هایی از گیاهان مختلف آنها را خوشحال کنید.

بسیاری از تحقیقاتی که بر روی رابطه گیاهان و سالمندان انجام شده ثابت کرده است که گیاهان سبز باعث کسب آرامش و تلطیف شدن روح میشود و در عین حال سرگرمی و هدیه مناسبی برای والدین سالمند است.

  1. حیوانات خانگی

حیوان خانگی میتواند هدیه ای مناسب برای والدین سالمند باشد. حیوانات میتوانند روحیه ای شاد و سرشار از انرژی به والدین دهند.

تحقیقات نشان داده است که در کسانی که مبتلا به افسردگی هستند حیوانات خانگی تاثیر بسزایی در بهبود حال افراد گذاشته است .

هدایایی مناسب برای ورزش و سلامتی

  1. دستگاه سازنده آب گازدار

گازدار کردن آب خود به این معنی است که لیست مواد نهایی نوشیدنی گازدار شما بستگی به شما دارد.

میوه های تازه برش داده شده، تقویت کننده های طعم آب و آب میوه را می توان به آب گازدار اضافه کرد تا گزینه های خوشمزه ای برای هیدراته ماندن ایجاد شود.

از آنجایی که بسیاری از سالمندان هر روز برای نوشیدن آب کافی تلاش می کنند، این می تواند یک راه سرگرم کننده برای ارتقای سلامت و هیدراتاسیون با فشار دادن یک دکمه باشد.

  1. دوچرخه ثابت

دوچرخه ورزشی می تواند راهی مقرون به صرفه و کم تاثیر برای سالمندان باشد تا ورزش های قلبی عروقی را بدون نیاز به ترک خانه در برنامه های معمول خود بگنجانند.

دوچرخه های عمودی می توانند تمرینات عالی را برای کسانی که هنوز هم می توانند دوچرخه معمولی با صندلی دوچرخه سوار شوند، ارائه دهند.

دوچرخه‌های دراز کشیده گزینه خوبی برای کسانی است که به صندلی پهن‌ تری با پشتیبان و درجات مختلف شدت نیاز دارند.

هدایی مناسب سالمندانی که به آلزایمر یا زوال عقل مبتلا هستند

مراقب سالمند

  1. پازل

تصاویر نوستالژیک و تکه‌های بزرگ این پازل‌ها به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا سالمندانی را که با چالش‌های مهارت و مشکلات حافظه سروکار دارند، جذاب کند.

  1. پتوی ویلچر

یکی از کاربردی ترین هدایایی برای بیماران مبتلا به زوال عقل که از ویلچر استفاده می کنند، پتویی نرم است که دور پاهایشان پیچیده می شود اما در چرخ های صندلی گیر نمی کند.

این پتوها دارای حلقه های Velcro برای نگه داشتن آنها در جای خود هستند. برخی از آنها دارای جیب های گرمکن دستی نیز هستند.

  1. ساعت روز

داشتن ساعتی که تاریخ، روز هفته، و ساعت روز را همراه با ساعت نمایش می‌دهد، می‌تواند راه بسیار خوبی برای افراد سالمند در مواجهه با زوال عقل یا مشکلات حافظه باشد.

اکثر مدل های به اصطلاح ساعت آلزایمر دارای نمایشگرهای بسیار بزرگ برای مشاهده آسان هستند و برخی نیز به شما امکان تنظیم سطح تیرگی را می دهند.

کلام آخر

همانطور که مطالعه نمودید به انواع هدایای مناسب سالمندان اشاره کردیم که بر اساس نوع، علاقه و سلامت افراد سالمند میتوانند متفاوت باشند. دادن هدایا به والدین یا افراد سالمند عزیز به آنها روحیه و نشاط میبشخد و به آنها یادآوری میکند که همیشه به یاد آنها هستیم و مراقبشان خواهیم بود. مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل به بهره گیری از بهترین مشاوران متخصص و پرستاران سالمند مجرب آماده خدمت رسانی هستند.

اشتراک گذاری در facebook اشتراک گذاری در twitter اشتراک گذاری در linkedin اشتراک گذاری در telegram اشتراک گذاری در whatsapp اشتراک گذاری در pinterest امتیاز دهید post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *