نخستین مرکزپزشکی هسته‌ای چهارمحال وبختیاری به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با دهه‌ی فجر، نخستین مرکزپزشکی هسته‌ای چهارمحال وبختیاری به بهره‌برداری رسید.

هم‌زمان با دهه‌ی فجر، نخستین مرکزپزشکی هسته‌ای چهارمحال وبختیاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری- دکتر «همایون مدرسی‌فر»، مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای در این‌باره گفت: پرتونگاری هسته‌ای ۸۰ درصد در تشخیص بیماری‌هایی نظیر تیروئید، استخوان، قلب، ریه، غدد داخلی، کبد، بیماری‌های ادراری و دستگاه گوارش و ۲۰ درصد در درمان این بیماری‌ها کاربرد دارد.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی این مرکز حجم زیادی از مراجعه‌ی بیماران به استان‌های هم‌جوار به ویژه استان اصفهان کاهش می‌یابد.

به گفته‌ی مدیر این مرکز پزشکی هسته‌ای، پرتونگاری هسته‌ای یک مطالعه عملکرد سلولی است که با ورود مواد رادیواکتیو در سلول و باعبور آن از سلول‌های زنده تغییرات عملکرد سلول‌ها و حجم سلول‌های درگیر بیماری و توده‌های ایجاد شده در بدن مشخص می‌شود.

مدرسی‌فر در خصوص پیشینه‌ی این علم تصریح کرد: مرکز پرتونگاری هسته‌ای از ۶۰ سال پیش در تهران راه‌اندازی شد و هم‌اکنون این مرکز در استان‌های اصفهان، مشهد، اهواز، اراک، یزد و چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، «داوود شیوندی»، مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این‌باره گفت: این مرکز در قالب شرکت تعاونی با اعتبار بیش از۱۰ میلیارد ریال بامشارکت اعضا و بخش تعاون آماده‌ی راه‌اندازی شد.

وی یادآور شد: در این شرکت تعاونی ۱۵ نفر اعم از پزشکان متخصص و کادر فنی عضو هستند که به صورت سه شیفت به مردم شریف استان خدمات ارائه می‌دهند.

منبع خبرگزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *