موفقیت محققان ایرانی در درمان کهیر مزمن به روش سرم تراپی

محققان گروه ایمونولوژی دانشگاه پزشکی مشهد موفق به درمان بیماری کهیر مزمن به روش اتولوگوس شدند.

محققان گروه ایمونولوژی دانشگاه پزشکی مشهد موفق به درمان بیماری کهیر مزمن به روش اتولوگوس شدند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر مجید جعفری از محققان این طرح در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: کهیر مزمن یکی از بیماری های ناتوان کننده و صعب العلاج در بین بیماری های پوستی و آلرژیک بوده که با حملات مکرر همچون قرمزی، برجستگی و خارش در پوست همراه است.

وی خاطر نشان کرد :‌ در ابتلا به کهیر مزمن تنها در اندکی ازموارد، عوامل آلرژیک هم چون آلرژنهای غذایی، استنشاقی ودارویی نقش دارند که به راحتی توسط خود مبتلایان قابل شناسایی است ‌اما در بیشتر مواقع، عوامل محرک قابل شناسایی نیستند که به آن واژه کهیر مزمن خودبه خودی اطلاق می شود.

این فلوی فوق تخصصی آلرژی و ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این روش درمانی در بخش آلرژی وایمونولوژی بیمارستان قائم (عج)مشهد توسط پزشکان فوق تخصص این رشته انجام می‌شود، خاطر نشان کرد:‌ در این روش درمانی که برای نخستین بار در کشور انجام شد سرم خون بیمارانی که مبتلا به کهیر مزمن با ابتلا بیش از هشت هفته به روش اتولوگوس به آنان تزریق می شود.

جعفری تصریح کرد: اتولوگوس یا سرم تراپی روش درمانی است که طی فرایندی سرم خود بیمار به صورت عضلانی به خودش تزریق می شود و بیماران بر اساس تشخیص پزشک طی هشت تا 10 جلسه تحت درمان قرار می گیرند.

فلوی فوق تخصصی آلرژی و ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این روش درمانی تا کنون بر روی 40 بیمار مبتلا به کهیر مزمن با موفقیت انجام شده است افزود:‌ این روش درمانی به عنوان موثرترین و کم عارضه ترین روش درمانی درمبتلایان به کهیر مزمن خودبه خودی مقاوم معرفی شده و نتایج خوبی در درمان و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به دست امده است.

جعفری تصریح کرد:‌50 تا 60 درصد از بیمارانی که تحت این روش درمانی به طور قطعی درمان شدند و در دیگر بیماران نیز با کمک دارو، درمان شدند.

منبع خبرگزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *