لینک جوس (Link Juice) چیست؟ + تاثیر آن در لینک سازی و سئو

یک اصطلاح اسرارآمیز و شگفت انگیز در حوزه سئو به نام لینک جوس (Link Juice) یا همان عصاره لینک وجود دارد که مربوط به انتقال اعتبار از یک وب سایت به وب سایتی دیگر از طریق خرید بک لینک است. لینک جوس نقشی تعیین کننده در سئو و استراتژی لینک سازی و همچنین تعیین موقعیت وب سایت درنتایج موتورهای جستجو دارد و ما قرار است در این مطلب به طور کامل به معرفی لینک جوس و تاثیرات آن بر روی سئو بپردازیم.

Link Juice چیست؟

Link juice برای اولین بار در سئو اینگونه تعریف شد: “ارزش یا اعتباری که از طریق یک لینک از یک صفحه وب به صفحه دیگر منتقل می شود.” اعتقاد بر این است که لینک جوس در تعیین رتبه یک صفحه در صفحات نتایج موتور های جستجو (SERP) نقش دارد. اصطلاح “لینک جوس” استعاره ای است که توضیح می دهد چگونه این مقدار از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شود، بسیار شبیه جریان مایعات از یک ظرف به ظرف دیگر.

لینک جوس چگونه منتقل می شود؟

لینک جوس از طریق یک لینک داخل یک صفحه وب به صفحه دیگر منتقل می شود. هنگامی که کاربر بر روی یک هایپرلینک کلیک می کند، آنها از صفحه لینک کننده به صفحه لینک شده منتقل می شوند. باور بر این است که این انتقال کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر به موتور های جستجو نشان می دهد که صفحه لینک داده شده مهم و مرتبط با موضوع مورد بحث در صفحه لینک کننده است.

به نوبه خود، این کار باعث می شود که موتور های جستجو ارزش بیشتری به صفحه لینک داده شده اختصاص دهند، به این صورت که اعتبار آن را افزایش داده و رتبه آن را در صفحات نتایج موتور های جستجو (SERPs) بهبود می بخشد. البته در نظر داشته باشید مقدار لینک جوسی که از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله آن عوامل می توان به اعتبار صفحه لینک شده و ارتباط آن با صفحه لینک کننده اشاره کرد. در بخش بعدی بیشتر به این عوامل می پردازیم.

 

لینک جوس چگونه منتقل می شود؟

 

عوامل تاثیر گذار بر Link Juice

مقدار لینک جوسی که از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شود تحت تأثیر عوامل مختلفی است، این عوامل عبارتند از:

  1. اعتبار صفحه لینک شده: اعتبار صفحه لینک شده یکی از مهم ترین عواملی است که بر میزان لینک جوس منتقل شده از یک صفحه به صفحه دیگر تأثیر می گذارد. صفحاتی که سطح اعتبار بالایی دارند، قابلیت منتقل کردن مقدار زیادی لینک جوس را نیز دارند. این در حالی است که صفحات دارای سطح اعتبار پایین تر، لینک جوس بسیار کمتری را منتقل کنند.
  2. ارتباط صفحه لینک شده: ارتباط صفحه لینک شده با صفحه لینک کننده نیز در تعیین میزان لینک جوس ارسال شده مهم است. صفحاتی که بسیار مرتبط با صفحه لینک کننده هستند، مقدار بیشتری لینک جوس دریافت می کنند. و بالعکس، صفحات نامرتبط، مقدار کمتری لینک جوس دریافت می کنند.
  3. تعداد لینک ها: تعداد لینک های یک صفحه نیز بر میزان لینک جوسی که ارسال می شود تأثیر می گذارد. صفحاتی که تعداد لینک ‌های زیادی دارند، لینک جوس کمتری را به هر صفحه لینک شده ارسال می ‌کنند. در حالی که صفحاتی با تعداد لینک ‌های کمتر، لینک جوس بیشتری را به هر صفحه لینک شده منتقل می ‌کنند.
  4. آنکرتکست (Anchor Text): انکر تکست مورد استفاده در یک هایپرلینک عامل مهم دیگری است که بر میزان لینک جوس ارسال شده تأثیر می گذارد. Anchor text متنی است که به صورت هایپرلینک نمایش داده می شود و برای توصیف محتوای صفحه لینک شده استفاده می شود. صفحاتی که آنکر تکست مرتبط و تشریحی دارند، لینک جوس بیشتری را به صفحه لینک شده انتقال می دهند. در حالی که صفحاتی با انکر تکست نامربوط یا عمومی، این کار را انجام نمی دهند.
مطالب دیگر :  10 گام اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ

تا به اینجای مقاله باید متوجه شده باشید که مقدار لینک جوس ارسال شده از یک صفحه به صفحه دیگر، یکی از جنبه های مهم سئو است. درک و تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر بر لینک جوس می تواند به صاحبان وب سایت کمک کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد استراتژی های لینک سازی خود بگیرند و رتبه بندی موتور های جستجوی خود را بهبود بخشند. اهمیت لینک جوس را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت، زیرا که نقش بسیار مهم و کلیدی در سئو دارد. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد نقش و اهمیت لینک جوس در سئو و به خصوص لینک سازی بیشتر بدانید.

 

چرا Link Juice برای لینک سازی مهم است؟

لینک جوس یک عامل مهم در بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) به شمار می رود و نقش مهمی در فرآیند لینک سازی دارد. Link Building یا لینک سازی فرآیند به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا از سایر وب سایت ها به منظور افزایش اعتبار و دیده شدن بیشتر یک وب سایت در صفحات نتایج موتور های جستجو (SERP) است. با به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا، صاحبان وب سایت می توانند میزان لینک جوس ارسال شده به سایت خود را افزایش دهند. که به نوبه خود، می تواند رتبه بندی موتور های جستجوی آن وب سایت را بهبود بخشد.

منبع : داناپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *