اخبار کرونا اومیکرون

اخبار کرونا

همانطور در جریان اتفاقات روزانه کرونا اومیکرون هستید، برای اولین بار این مورد در آفریقا شناسایی شد و به ثبت رسید و در این حین تمامی شرکت های واکسن سازی در جهان تلاششان بر این بود تا با ساخت واکسن های جدید و تزریق تقویت کننده ها از مردم جهان در برابر این نوع ویروس محافظت کنند. تحقیقات جدید نشان می دهد اومیکرون در ساختار خود دارای ۱۳ جهش نادر است.

تست آنلاین کرونا ( رایگان ) کرونا

۱۳ جهش نادر کرونا اومیکرون

به نقل از نیویورک تایمز نوع اومیکرون حامل ۳۰ جهش در ژن پروتئین اسپایک است. ۱۳ مورد از این جهش ها در سایر کرونا ویروس ها بسیار نادر هستند.
در حال حاضر محققان در تلاشند تا بفهمند که چگونه اومیکرون از قوانین عادی تکامل سرپیچی کرده و از این جهش ها برای تبدیل شدن به یک ناقل موفق بیماری استفاده می کند.
دکتر دارن مارتین ویروس شناس دانشگاه کیپ تاون درباره تحقیق انجام شده بیان کرد: در اینجا رازی نهفته است که کسی باید آنرا کشف کند.

سلامت بهترین واکسن کرونا در جهان 2021

اثر بخشی واکسنها بر روی ویروس کرونا در ایران

سویه اومیکرون

به نقل از خبرگزاری فارس نتایج یک بررسی که اخیرا درباره مقایسه اثر بخشی واکسن ها در ایران توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته، بیانگر موفقیت واکسیناسیون در کاهش ابتلا به کرونا، بستری شدن در بیمارستان وحتی مرگ و میر است.
طبق این بررسی، تاثیر واکسن برکت در پیشگیری از ابتلا با 87.1% اثربخشی، بیشتر از دیگر واکسن‌ها بوده است. این عدد برای سینوفارم 79.9 %، برای آسترازنکا 84.4 % و برای اسپوتنیک 74.7 % است.
در پیشگیری از بستری، اثربخشی برکت 86.4%، آسترازنکا 81.5%، سینوفارم 71.9% و اسپوتنیک 67.5% بوده است.
در پیشگیری از مرگ ناشی از کرونا، اثربخشی برکت 98.3%، اسپوتنیک 100%، آسترازنکا 91.8% و و سینوفارم 86.1% بوده است.
از کل جمیعت مورد بررسی، 75.33% سینوفارم دریافت کرده بوده‌اند. همچنین 14.87% نیز استرازنکا، 8.18% نیز برکت و 1.62% اسپوتنیک دریافت کرده بوده اند.

۳.۶ میلیون دوز واکسن کرونا از سمت ژاپن به سمت ایران ارسال شد

کرونا اومیکرون

به نقل از خبرگزاری تسنیم، کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران در حاشیه نشست در اهواز اظهار نمود: من برای دومین بار است که به استان خوزستان و شهر اهواز سفر می‌کنم که در این سفر بسیار علاقه‌‍مند بودم پیشرفت‌ها و طرح‌های توسعه اجرا شده در استان را ببینم.
سفیر ژاپن در ایرن تصریح کرد: استان خوزستان از ظرفیت های بسیاری غنی در زمینه هایی مانند انرژی برخوردار است که برای سرمایه گذاران بسیار جالب و ارزشمند خواهد بود.
کازوتوشی آیکاوا درباره اقدامات ژاپن در زمینه مبارزه با کرونا در ایران گفت: کشور ژاپن تاکنون بیش از 3.6 میلیون دوز واکسن کرونا را به ایران ارسال کرده که میان استان‌های مختلف از جمله خوزستان توزیع شده است.

‌اومیکرون به مدت طولانی تری بر روی پلاستیک و پوست باقی میماند

کرونا اومیکرون

به نقل از یورونیوز تحقیقات جدید دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد که نوع اومیکرون می‌تواند بیشتر از گونه‌های قبلی ویروس روی سطوح پلاستیکی و پوست انسان زنده بماند.
بر اساس این تحقیق نشان داده شد این ویروس بر روی پوست به مدت ۲۱ ساعت زنده میماند و این درحالی است که ویروس بر روی پلاستیک به مدت ۸ روز زنده میماند.
مطالعه تیمی از دانشگاه پزشکی استان کیوتو، که مورد بررسی قرار گرفته است، نشان داد که این گونه‌ها پس از یک سری آزمایش‌های آزمایشگاهی بسیار طولانی‌ تر از سویه اصلی زنده ماندند.
آنها به این نتیجه رسیدند که پایداری محیطی بالای اومیکرون توانایی آن برای عفونی ماندن به ویژه ممکن است به جایگزینی دلتا به عنوان نوع غالب و گسترش سریعتر آن کمک کند.

کرونا تاثیر واکسن کرونا بر ایمنی بدن(2021)

وضعیت کرونا به تفکیک استان ها در ایران

استاد لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان جان باخت و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۶۸۷ نفر است.
دکتر مریم کوشکی اعلام کرد: ۶۱ ابتلای جدید به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۹۶۴نفر رسید.

ویروس کرونا

استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام اینکه آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون به ۹۰ نفر رسیده ، گفت: از این تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال هشت نفر آنها وخیم است.

استان چهارمحال بختیاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری هم در خبری گفت: به سبب شیوع سویه اومیکرون آمار تعداد بیماران سرپایی این استان طی روزهای اخیر چهار برابر شده است.
سید راشد جزایری افزود: آمار روزانه هشت بیمار سرپایی در استان به روزانه حدود ۳۰ تا ۳۵ بیمار افزایش کرده است که نشان می‌دهد سویه اومیکرون در استان در حال تبدیل شده به سویه غالب است.

استان زنجان

استان زنجان هم روز گذشته را بدون فوتی و بستری کرونایی سپری کرد ، این مطلب را مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد و گفت : در زمان حاضر ۵۱ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

کرونا اومیکرون

استان اردبیل

در خبری از اردبیل هم آمده است که پایین‌ترین آمار شاخص فوت، ابتلای جدید و مجموع بستری مبتلایان کرونا در ادامه روند کاهشی شیوع طی سال جاری در استان اردبیل به ثبت رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند پایدار شیوع کووید ۱۹ در استان اردبیل، ۱۳ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی این استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

کرونا اومیکرون

ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا

در شبانه روز گذشته نیز ۳۲۹ هزار و ۷۵۹ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، میزان واکسیناسیون نوبت اول کرونا در استان را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: ۷۸.۶ درصد هم تاکنون دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
دکتر محمودرضا مرادی افزود: ۲۴.۳ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال یعنی حدود ۳۵۳ هزار نفر نیز دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند و در مجموع تاکنون حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن در استان کرمانشاه تزریق شده است.

کلام آخر

همانطور که مطالعه نمودید بر اساس خبر های منتشر شده همچنان نگرانی هایی در مورد این سویه جدید وجود دارد که محققان و دانشمندان امیدوارند این آخرین پاندمی کرونا باشد. با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن واکسن های تقویتی از خود و عزیزانتان نهایت مراقبت را به همراه بیاورید.

برای آگاهی از آخرین اخبار ویروس کرونا اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری در facebook اشتراک گذاری در twitter اشتراک گذاری در linkedin اشتراک گذاری در telegram اشتراک گذاری در whatsapp اشتراک گذاری در pinterest 4/5 – (1 امتیاز)

The post اخبار کرونا اومیکرون appeared first on آسایش و مراقبت ایده آل.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *