کودکان هر دو ماه یک عدد قرص ویتامین D مصرف کنند

کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: به کودکان زیر 12 سال، دو ماه یک عدد مصرف قرص ویتامین D توصیه‌شده است.

 

امین امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اصول تغذیه در پیشگیری از بیماری کرونا، اظهار کرد: با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی می‌توان به پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک کرد.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت اصول تغذیه موجب تامین نیازمندی‌های بدن می شود، بیان کرد: آهن، روی، ویتامین D، A و C جزء ریزمغذی‌هایی هستند که اگر در بدن کم باشند می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی شود لذا باید غذاهایی دریافت کنیم که این ویتامین و املاح‌ها در آن وجود داشته باشد.

 

وی افزود: اگر فردی کمبود هرکدام از این ویتامین‌ها و آهن را داشته باشد باید در جبران کمبود آن یا از طریق دارو و یا از طریق منابع غذایی منابعی شامل ویتامین D، تخم‌مرغ، شیر، ماهی و انواع سبزیجات‌ را در طول هفته بر اساس تنوع و تعادل غذایی جزء برنامه‌های غذایی قرار دهد.

 

کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه برای قوی بودن سیستم ایمنی لازم است هر روز گروه سبزی جات مصرف شود، ذکر کرد: کدوی زرد، اسفناج، هویج، فلفل رنگی و انواع سبزیجات منابع غنی و سرشار از ویتامین A هستند که باید روزانه در قالب سبزیجات خام و یا به صورت آب پز شده مصرف شود.

 

امینی عنوان کرد: منابع زینک همانند گوشت، ماهی، شیر و مغز گردو و بادام می‌توانند تأمین‌کننده خوبی باشند همچنین انرژی و پروتئین به‌اندازه کافی ضروری است.

 

وی در ادامه پیشگیری از چاقی در رژیم غذایی را امری مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از روغن جامد، غذاهای پرچرب و پرنمک می‌تواند موجب تهدید سیستم ایمنی شود که مصرف آن در این شرایط کرونایی بسیار خطرناک است.

 

کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: طبق گزارش‌ها مرگ‌ومیر در افراد چاق مبتلا به کرونا بیشتر است پس باید افراد از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنند.

 

وی گفت: دریافت مایعات از طریق آبمیوه و دمنوش های سالم مانند چای کم رنگ، دمنوش بنفشه، پونه، نعنا و آویشن به اندازه کافی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

امینی با اشاره به اینکه فردی که کمبود ویتامین D دارد بیشتر در معرض بیماری کوویید 19 قرار می‌گیرد، ذکر کرد: قرص ویتامین د 50 هزار واحدی برای افراد بزرگ‌سال در ماه یک عدد توصیه می‌شود اما اگر فردی کمبود این ویتامین را داشته باید آزمایش بدهد و بر اساس پروتکل درمانی تحت نظر پزشک دارو مصرف کند.

 

وی خاطرنشان کرد: به کودکان زیر 12 سال، دو ماه یک عدد مصرف قرص ویتامین D توصیه‌شده همچنین باید به کودکان زیر دو سال به‌طور دائم روزی ۲۵ قطره مولتی‌ویتامین(AD) داده شود.

 

کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: قطره مولتی‌ویتامین یکی از قطره‌های لازم برای رشد کودکان است و مصرف آن برای کودکان باعث می‌شود تا وزن بگیرند.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *