پرستار سالمند پوشکی در منزل ( 1402 ) ( هزینه و شرایط سالمند پوشکی )

پرستار سالمند پوشکی

معمولا به افراد بالای ۶۵ سال سالمند پوشکی می گوییم .اما سالمندان نیز با توجه به شرایط جسمانی که دارند به گروه های مختلفی دسته بندی می شوند .یک گروه از سالمندان که به مراقبت تمام وقت نیاز دارند سالمندانی می باشند که به علت ضعف حرکتی و ناتوانی جسمانی در تحرک مجبور به بستن پوشک هستند .

بستن پوشک برای سالمندان بخصوص اگر با شما همکاری نکنند بسیار دشوار می باشد .اگر در خانه سالمندی دارید و یا به عنوان پرستار سالمند وظیفه مراقبت از یک سالمندی که نیازمند پوشک است را برعهده دارید ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

نگهداری از سالمند پوشکی

چه زمانی سالمند به پرستار سالمند پوشکی نیاز دارد؟

زمانی که سالمند نیاز به مراقبت و کمک در انجام وظایف مراقبتی روزانه مانند استحمام، تعویض پوشک، پانسمان و غیره، و نیاز به مراقبت های پزشکی، وجود بیماری های روانی مانند آلزایمر… داشته باشند.

چگونه پوشینه را در پرستاری از سالمند پوشکی تعویض کنیم؟

افراد سالمند بدلیل ضعف جسمانی و حرکتی که برایشان پیش می یابد ممکن است دچار بی اختیاری ادرار و مدفوع شوند . و یا سالمندی باشد که از لحاظ حرکت کردن دچار نقص باشد در این گونه از سالمندان نیاز است برای سالمند از پوشک استفاده شود .

در ادامه می خواهیم چند نکته اساسی در مورد چگونگی تعویض پوشینه در سالمند را توضیح دهیم : اولین نکته برای یک پرستار سالمند خوب شدن حس همدلی و مهربانی می باشد .

سالمند نباید بخاطر نداشتن توان حرکت و جابجایی احساس شرمندگی و ناامیدی کند پرستار سالمند باید جوری با سالمند پوشکی رفتار کند که حس ترحم نداشته باشد و سالمند بخاطر استفاده از پوشک دچار سرخوردگی و خجالت نشود . پرستار سالمند باید باعشق و علاقه کار خود را انجام دهد .

برای تعویض پوشک سالمند چه وسایلی باید مورد استفاده قرار بگیرد ؟

۱٫ استفاده ازدستکش یکبار مصرف استریل ۲٫ خریدن پوشک مخصوص بزرگسالان ۳٫ کیسه زباله پلاستیکی ۴٫ دستمال مرطوب برای پاک کردن پوست سالمند ۵٫ استفاده ازکرم، پماد یا لوسیون نرم کننده بدن پرستاری از سالمند بخصوص سالمندی که نیازمند استفاده از پوشک کاری بسیار دشوار است که نیاز به تخصص و مهارت دارد .

پرستاری از سالمند پوشکی که تازه وارد این حرفه شده است می تواند برای استفاده از مهارت ها و تجربیات پرستاران دیگر با آنها مشورت نماید . مرکز آسایش مراقبتی ایده آل با کادر پرستاری و مراقبتی با تجربه و ماهر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد جهت دریافت هر گونه اطلاعات و راهنمایی و استخدام پرستار سالمند در نوبنیاد یا نقاط مختلف شهر تهران می توانید به مرکز مراقبتی ما مراجعه نمایید .

سالمندی که دچار ضعف حرکتی و جسمانی است و باید همیشه به صورت دراز کش بخوابد باید تخت مناسبی را برایش فراهم نمود . باید تخت بیمارستانی استانداردی را برای این سالمندان در نظر بگیرید تا هم اسباب راحتی خود شما یا پرستاری از سالمند پوشکی را فراهم نموده و برای سالمند نیز راحت و خوشایند باشد .

تعویض پوشک سالمند

پرستار سالمند چه نکاتی را در زمان تعویض پوشک باید رعایت نماید ؟

پرستار در زمان تعویض پوشک باید نکات زیر را در نظر بگیرد:

• شستن دست ها

در ابتدا باید دستان خود را کامل شسته و خشک نمایید و سپس دستکش استریل یکبار مصرف بپوشید . تخت سالمند رو جوری تنظیم کنید که راحت باشد و به بدن سالمند هیچ گونه فشاری وارد نشود .

• قرار دادن پوشک در کیسه پلاستیکی

پوشک موجود در پای سالمند را باز کنید و در کیسه پلاستیکی قرار دهید . سالمند را با گرفتن مفصل و شانه اش به پهلو بچرخانید .

• کمک به جابه جایی سالمند

اگر سالمند قادر به کمی جابجایی است می توانید از خود سالمند کمک بگیرید در غیر این صورت برای پرستاری از سالمند پوشکی از یکی از اعضای خانواده سالمند بخواهید تا به شما در این کار کمک نماید .

• بستن پوشک

پوشک جدید را از ناحیه لگن زیر سالمند قرار دهید و از بین پاهایش عبور دهید . پس از تمیز کردن پوست سالمند با دستمال مرطوب یا هر دستمال تمیز دیگری و استفاده از ژل ،پماد و یا لوسیون بر روی پوست سالمند که برای نرمی و جلوگیری از سوختگی است می توانید چسب های پوشک را ببندید.

• تمیز کردن پوست سالمند

در زمان تمیز کردن پوست سالمند با دستمال حتما این کار را از جلو به عقب انجام دهید تا سالمند دچار عفونت نشود زیرا درمان عفونت بخصوص در سالمندان پوشکی کاری بسیار سخت می باشد . در آخر دستمال را نیز در نایلون پلاستیکی انداخته و پس از بستن نایلون آن را در سطل آشغال بیندازید . پس از اتمام کار دستکش ها را آشغال انداخته و دستهایتان را به صورت کامل با آب و صابون بشویید .

نگهداری از سالمند پوشکی

نکته اول :

در زمان تعویض پوشک حتما پوست سالمند را از نظر بروز زخم ناشی از بستن پوشک یا سوختگی ناشی از پوشک بررسی نمایید و در صورت نیاز حتما از پماد های مخصوص استفاده کنید .پوست سالمندان بسیار حساس می باشد و با کمترین فشاری دچار آسیب می شود پس حتما در این مورد تمام توجه خود را بکار ببندید .

برای تعویض پوشک در پرستاری از سالمند پوشکی ، می توانید جهت مرطوب کردن و محافظت از پوست سالمند، کرم لوسیون نرم کننده، را روی ناحیه تناسلی سالمند بمالید و این کار در حفظ رطوبت و سلامتی پوست سالمند بسیار موثر خواهد بود .

نکته دوم :

در بستن چسب های پوشک سالمند دقت کنید که زیاد سفت نشود . پس از اتمام کار حتما دست های خود را با آب و صابون بشویید .شستن دست ها با آب و صابون حتی در صورت پوشیدن دستکش نیز باید انجام گیرد . پس از اتمام کار ارتفاع تخت سالمند را به دلخواه وی تنظیم کنید تا آسوده دراز بکشد .

در پرستاری از سالمند پوشکی خود توان جابجایی و حرکت داشت از وی بخواهید خود را کمی جابجا کند تا بتوانید لباس وی را بپوشانید در غیر این صورت می توانید در پوشاندن لباس سالمند از یکی از اطرافیان یا خانواده سالمند کمک بخواهید . مرکز آسایش مراقبتی ایده آل با کادری مجرب آماده خدمت رسانی می باشد .

اگر در خانه سالمند پوشکی دارید که توان و مهارت نگه داری از وی را ندارید می توانید با مرکز مراقبتی ما تماس حاصل نموده و با همکاران ما مشورت نمایید و یکی از پستاران مجرب و با تجربه مرکز را جهت نگه داری از سالمندتان استخدام نمایید .

سخن پایانی

سالمندان نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. برای استخدام مراقب سالمند در منزل می توانید از مرکز آسایش و مراقبت ایده آل کمک بگیرید.

5/5 – (13 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *