خودکشی یک پرستارِ بیمارستان فیاض بخش در آستانه روز پرستار

یک فعال صنفی پرستاری با اعلام خبر خودکشی یکی از پرستاران بیمارستان فیاض بخش به دلیل تزریق دارو به خود تاکید کرد:«وی فردی بسیار پر انرژی و فعال بود و با توجه به آشنایی که با وی داشتم مطمئن هستم وی سابقه اعتیاد نداشته است.»

خودکشی یک پرستارِ بیمارستان فیاض بخش در آستانه روز پرستار

روز پرستار سمبلی است برای آنها که سال‌هاست در انتظار احقاق حقوق خود گرفتار انواع و اقسام وعده‌ها و قوانین اجرا نشده مانده‌اند. وعده هایی که هیچ گاه رنگ واقعیت به خود ندیدند پرستارانی که بیشترین بار مسوولیت و مراقبت از بیماران را بر دوش می‌کشند زیر بار سختی هایی که پاندمی کرونا آن را مضاعف کرد از پای درآمدند و متاسفانه امروز شنیده ها حاکی از درگذشت یکی از همین پرستاران است.

یک فعال صنفی حوزه پرستاری با اعلام این خبر به سلامت نیوز، گفت:« متاسفانه روز گذشته یکی از پرستاران بیمارستان فیاض بخش بر اثر تزریق دارو به خود در اتاق عمل به کما رفته است و احتمال بازگشت وی به زندگی خیلی پایین است.»

محمود عمیدی با بیان اینکه اطلاعی ندارم قصد این پرستار خودکشی بوده یا خیر، گفت:« وی از انتقال مداومش از بخشی به بخش دیگر در این بیمارستان به شدت ناراحت بود و با مترون بیمارستان درگیری هایی داشته است. همچنین از سرپرستار بخش جراحی زنان به دلیل آزار و تهمت به دادسرای یافت آباد شکایت کرده بود اما اطلاع دقیقی ندارم وی به این دلایل اقدام به خودکشی کرده یا دلایل دیگری داشته است اما احتمال دارد این شرایط در اقدام به خودکشی وی تاثیر داشته است. وی فردی بسیار پر انرژی و فعال بود و با توجه به آشنایی که با وی داشتم مطمئن هستم وی سابقه اعتیاد نداشته است.»

گفتنیست وی دانش اموخته رشته پرستاری از دانشگاه تهران ، پرستار تخصصی ای سی یو اپن هارد(بخش مراقبت ویژه قلب) بوده است.

لازم به ذکر است پرستاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود و علاوه بر این اضافه کاری های اجباری ،شیفت های طولانی مدت و عدم تامین مالی باعث فرسودگی بخش زیادی از پرستاران شده و هر از گاهی انتشار چنین اخباری روح کادر درمان و مردم را آزرده خاطر میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *