حقوق پرستاران در «قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری» چقدر افزایش پیدا می کند؟

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به حقوق پرستاران کاری ندارد و ارتباط به این دارد که پرستار چند بیمار و چه تعداد بسته خدمتی در بخش درمانی بر دارد.

حقوق پرستاران در «قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری» چقدر افزایش پیدا می کند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره «میزان افزایش حقوق پرستاران در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری»، بیان داشت:‌ این به حقوق کاری ندارد و ارتباط به این دارد که پرستار چند بیمار و چه تعداد بسته خدمتی در بخش درمانی بر دارد و این بیمار محور است؛ یعنی پرستار مدامی که با بیمار تعامل و کار داشته باشد بسته های خدمتی آن ثبت می شود و این کار قبل از این که به نفع پرستار باشد به نفع بیمار است.

وی ادامه داد: قبلا که کارانه‌ای که به پرستاران داده می‌شد آماری که از کل کشور جمع آوری شد 1620 میلیارد تومان بود؛ الان به این عدد 5هزار و 200 میلیارد تومان اضافه می شود که حدود دو سه برابر خواهد شد.میانگین کارانه در سالهای کرونا به علت تعطیلی اتاق های عمل و … پایین آمد اما این کار یعنی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پرستار را به سمت بیمار تشویق می کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در پاسخ به این پرسش که «آیا این باعث نمی شود تا پرستاری بگوید من بیشتر به بیمار خدمت می دهم تا در آمد بیشتری داشته باشم؟»، گفت: خیر؛ چون پرستار تجویز کننده نیست، نمی تواند خدمات القایی بار بیمار کند. پرستاری نمی تواند برای بیماری پول بیشتری دریافت کند؛ چون هم بسته های خدمتی تعریف شده است و هم پرستار تجویز کننده نیست.

میرزابیگی تصریح کرد: اگر پزشک را می بینید عکس و … می نویسد اینها چون خودشان تصمیم گیرنده و تجویز کننده هستند خدمات القایی معنا پیدا می کند؛ اما پرستار این طور نیست، بلکه سفارش پزشک را اجرا کرده و بسته های خدمتی اش نیز محدود و مشخص است.

وی یادآور شد:‌ اگر خدمت غیر معمول به این بسته خدمتی اضافه شد یا به بیمار ماموریت جدیدی محول شد که این پرستار علاوه بر بسته های خدمتی آن کارها را انجام دهد دستمزد آن را می گیرد اما باز هم پرستار تصمیم گیرنده نیست بلکه یا بخش درمانی یا پزشک است.ترس از خدمات القایی مطلقا در روند تعرفه گذاری خدمات پرستاری را بیمار را تهدید نمی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *