تعهد گرفتن از پرستاران برای بچه دار نشدن!

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در برخی از بخش‌ها یا عذر پرستار باردار خواسته می‌شود یا اینکه از ابتدا به او اعلام کرده و تعهد گرفته می‌شود که بچه‌دار نشوند.

تعهد گرفتن از پرستاران برای بچه دار نشدن!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«محمد میرزابیگی» رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به مشکلات پرستاران تأمین اجتماعی، اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری به عنوان مدافع حقوق تمامی پرستاران از جمله پرستاران تأمین اجتماعی جلسه‌ای با رئیس قوه قضاییه کشور داشت که در آن جلسه مدعی حقوق پایمال شده این پرستاران شدیم و رئیس محترم نیز دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرد.

او ادامه داد: در بیمارستان‌های خصوصی و مراکز متعلق به تأمین اجتماعی بسته به تعداد مراکز اعمال سلیقه وجود دارد. با این حال در آخرین رایزنی‌های خود با قوه قضاییه درخواست کرده‌ایم تا به زیگ‌زاگ رفتن سازمان تأمین اجتماعی بین قوانین پایان دهد و اتفاقی را که در سال 95 در دیوان عدالت اداری رخ داد را مورد بررسی مجدد قرار دهند که خوشبختانه حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس محترم قوه هم دستور رسیدگی مجدد به این موضوع را صادر کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در رابطه با طرح انطباق نیز اظهار کرد: این طرح زیرساخت‌های خاص خود را می‌طلبد، آیا ما به اندازه کافی پرستار و پزشک خانم داریم؟ وقتی چنین چیزی وجود ندارد و در برخی از جاها هم اصلا چنین چیزی امکان پذیر نیست چگونه می‌توان این طرح را اجرا کرد؟

وی تأکید کرد: می‌بایست در محافل اندیشه‌ای به صورت مبنایی فکر کرد، اگر می‌گوییم طرح انطباق منظور تنها جدا سازی با پرده و تأکید بر پوشش چادر مقنعه و امثالهم نیست بلکه شامل همه چیز می‌شود. می‌بایست تعداد متخصصان زن در بخش‌های مورد نیاز تربیت می‌شد. با این حال ما معمولا در حالی که زیرساختی عمل ‌نکرده‌ایم روبنایی حرف می‌زنیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ادامه با اشاره به قانون جوانی جمعیت و مشکلات پرستاران نیز اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تصویب کنندگان طرح جوانی جمعیت حتما می‌بایست پیوست نظارتی را تقویت کرده و با تخلفات در برخی از بندهای آن به شدت برخورد کنند. در برخی از بخش‌ها یا عذر پرستار باردار خواسته می‌شود یا اینکه از ابتدا به او اعلام کرده و تعهد گرفته می‌شود که بچه‌دار نشوند.

وی تأکید کرد: صرف اینکه یک قانون در مجلس تصویب شود فایده ندارد و باید پیوست‌های نظارتی آن سفت و سخت اجرا شوند و اگر با مواردی مواجه شدیم که یک پرستار یا هر نیروی دیگری را صرف اینکه به دلیل فرزندآوری از کار بیکار کنند باید شدیدا با آن برخورد کرد در غیر این صورت این قوانین تنها بر روی کاغذ بوده و فایده‌ای نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *