برای از بین بردن جای جوش‌ها راهی را پیدا کرده‌اید؟ موثرترین شیوه از بین بردن جای جوش

جوش‎ کلافه کننده‌ترین مشکل رایج و شایع پوستی است که همه آدم‌ها با آن درگیر هستند. جوش‌ها وقتی ایجاد می‌شود همواری پوست را از بین می‌برند و بعد از از بین رفتن، جای آن‌ها تمام زیبایی پوست را خراب می‌کند. جوش‌ها در اثر بسته شدن منافذ پوست و تجمع چربی، باکتری و … به وجود می‌آیند. جوش‌ها سه نوع خفیف، متوسط و شدید دارند. غذاهای نامناسب، آلودگی هوا، استفاده مداوم از آرایش‌های سنگین، ژنتیک و … همه از عواملی است که موجب بروز جوش می‌شوند. اگر شما هم از دست جوش‌ها خسته شده‌اید و می‌خواهید جای آن‌ها محو شود در ادامه این مطلب همراه ما باشید. می‌خواهیم درمورد روش‌های از بین بردن جوش مثل روش لیزر co2 برای جای جوش صحبت کنیم.

لیزر-جای-جوش.jpg

روش‌های از بین بردن جای جوش

از گذشته تا الان همه مردم درگیر جوش و جای آن هستند؛ به همین دلیل انواع روش‌ها برای خلاص شدن از شر جوش‌ها به وجود آمده است.

  • استفاده از ماسک‌های خانگی و سنتی مثل ماسک عسل، ماسک آبلیمو و .. به عنوان روش‌های سنتی و خانگی از بین بردن جای جوش که تاثیر بسیار کندی دارند.
  • استفاده از داروهای شیمیایی و کرم‌های موضعی که در داروخانه‌ها موجود است؛ که تاثیر سریعی دارند اما موجب آسیب پوستی هم می‌شوند.
  • روش‌های نوین مثل انواع لیزر درمانی‌ها که تاثیر سریع و ماندگاری دارند.

عدم تاثیر روش‌های گذشته باعث شده صنعت پزشکی و به استفاده از روش‌های لیزری رو بیاورد و به مردم برای از بین بردن جوش و جای جوش کمک کند. لیزر درمانی یکی از روش‌های بسیار موثر است که تا امروز نتیجه خوبی داشته است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم درمورد انواع روش‌های لیزری برای از بین بردن جای جوش صحبت کنیم.

لیزر co2 برای جای جوش

لیزر co2 یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های لیزر جهان است. روش لیزر co2 برای از بین بردن جای جوش بر لایه برداری استوار است. پرتو لیزر co2 با سطح مقطع بسیار کوچک اندازه یک سوزن نازک وارد پوست می‌شود؛ انرژی بالای این پرتو پوست را گرم و وادار به کلاژن سازی می‌کند. لایه رویی و سلول‌های مرده پوست هم توسط لیزر co2 به طور کنترل شده تخریب و لایه برداری می‌شوند. روش لیزر co2 برای جای جوش کلاژن سازی و لایه برداری همزمان است که موجب ترمیم پوست، حجم گرفتن پوست و پر شدن فرورفتگی‌ها و از بین رفتن لک‌های تیره جای جوش می‌شود.

روش لیزر co2 برای جای جوش دارای مزایای بسیاری است و می‌تواند به طور همزمان چین و چروک‌های پوست را محو کند، صورت را لیفت کند و افتادگی‌ها را از بین برد، لک‌هایی که در اثر آفتاب سوختگی و … بر روی پوست ایجاد شده را محو کند و سایر درمان‌های پوستی. لیزر co2 برای جای جوش از اشعه مادون قرمز استفاده می‌کند که توسط آب پوست جذب می‌شود و به بافت پوست و … آسیب نمی‌زند.

05-1.jpg

لیزر فوتونا برای جای جوش

لیزر فوتونا یک فناوری پیشرفته لیزری است که از دو طول موج برای تاثیرگذاری بر پوست استفاده می‌کند. طول موج اربیوم برای تاثیر بر سطح پوست است و طول موج ان دی یگ که بر عمق پوست اثر می‌گذارد. لیزر فوتونا در دسته لیزرهای جوانسازی پوست است؛ چون اصلی‌ترین کار این لیزر تحریک پوست برای تولید کلاژن بیش‌تر است و با تولید کلاژن پوست قسمت‌ها آسیب دیده خود را بازسازی می‌کند. جای جوش‌ها اگر به صورت فرورفتگی باشند پر می‌شوند؛ همچنین اگر تبدیل به لکه شده باشند با تاثیر همزمان سطحی و عمقی از بین می‌روند. لیزر فوتونا درمان‌های متعدد پوستی را ارائه می‌دهد. روش لیزر فوتونا برای از بین بردن جای جوش بدین صورت است که غدد سبابه در عمق پوست که عامل ایجاد جوش هستند یا باکتری‌هایی که آکنه ایجاد می‌کنند را با تولید حرارت و گرم کردن از بین می‌برد؛ و لیزر اربیوم هم با تاثیر سطحی و لایه برداری جای جوش‌ها را به طور کامل محو می‌کند.

04-1.jpg

لیزر کیوسوئیچ برای جای جوش

لیزر کیوسوئیچ با عملکرد درخشانی که در از بین بردن لکه‌های پوستی و جای تاتو دارد شناخته می‌شود. طول موج لیزر کیوسوئیچ در بازه 532 تا 1065 لکه‌ها، تیرگی‌ها و کک و مک صورت را از بین می‌برد؛ همچنین قوی‌ترین طول موج آن باتحریک پوست به کلاژن سازی جای جوش‌ها را از بین می‌برد. اشعه لیزر کیوسوئیج به رنگ‎دانه‌های که در اثر تخریب پوستی در جای جوش تجمع کرده‎اند می‌تابد و رنگدانه‌ها را از درون متلاشی می‌کند؛ اینگونه جای جوش محو می‌شود. لیزر کیوسوئیچ صرفا بر روی ناحیه اثر می‌گذارد و هیچ آسیبی برای بافت‌های اطراف ندارد. این لیزر برای از بین بردن جای جوش‌های تازه و سطحی‌تر تاثیرگذاری بیش‌تری دارد و برای آثار قدیمی ممکن است خیلی سودمند نباشد.

images.jpg

عوارض لیزر co2 برای جای جوش

روش لیزر co2 برای جای جوش یک روش کاملا غیرتهاجمی و ایمن است. لیزر co2 برای جای جوش عوارض بسیار کمی دارد که اصلا نگران کننده نیستند و تا چند روز بعد خود به خود از بین می‌روند. از عوارض لیزر co2 برای جای جوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمز شدن پوست
  • التهاب پوست
  • خشک شدن یا پوسته پوسته شدن
  • کمی برنزه شدن پوست
  • در موارد نادر ایجاد زخم

این علائم اصلا نگران کننده نیست و بعد از چند روز خود به خود از بین می‌رود؛ فقط برای بهبودی سریع‌تر بهتر است مراقبت‌های لازم را انجام بدهید. برای رفع التهاب و قرمزی از کمپرسور یخ استفاده کنید، با زدن مرطوب کننده‌های مناسب خشکی پوست را رفع کنید و پوست حساس شده خود را از نورمستقیم خورشید و حرارت دور نگه دارید.

کاربردها-و-عوارض-لیزر-فرکشنال-CO2.jpg

نتیجه گیری

در بین روش‌های از بین بردن جای جوش سه روش لیزر فوتونا، کیوسوئیچ و لیزر co2 برای جای جوش را معرفی کردیم. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند که شما باید با توجه به نوع مشکل ، نوع پوست و سبک زندگی خود یکی را انتخاب کنید. مهارت پزشک در استفاده از لیزر co2 برای جای جوش و سایر روش‌های لیزری بسیار مهم است؛ بنابراین حتما ابتدا با یک تیم متخصص مشورت کنید تا بهترین روش را به شما پیشنهاد بدهند و بعد یک پزشک ماهر و کلینیک معتبر را انتخاب کنید؛ مثل کلینیک بین‌المللی فخرائی که هم دارای مشاوره و هم در همکاری با پزشکان ماهر و با تجربه هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *