بازار روغن‌های صنعتی در دبی

صنعت روانکار در دبی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت این کشور است. دبی نه فقط در خاورمیانه بلکه در کشورهای همسایه نیز برای برآوردن تقاضاهای روانکار پیشگام بوده است. بعضی از انواع روغن صنعتی به دلیل کارایی یا ویژگی‌های خاصی که دارند، در بازار صنعتی دبی طرفدار و خریدار بیشتری دارند و در نتیجه نرخ فروش آن‌ها بیشتر است. در این مطلب قصد داریم به بررسی وضعیت بازار روانکار در دبی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بازار روان‌کننده امارات متحده عربی، روند رشد و پیش‌بینی‌ها (2023 – 2028)

بازار روغن‌های امارات متحده عربی بر اساس نوع محصول و صنعت مصرف‌کننده نهایی تقسیم‌بندی می‌شوند. این گزارش اندازه بازار و پیش‌بینی‌هایی را از نظر حجم (کیلوتن) برای تمام بخش‌های فوق ارائه می‌دهد.

طیف گسترده محصولات روانکار صنعتی، کاربردهای صنعتی مانند چرخ‌دنده‌ها، کمپرسورها، توربین‌ها، بلبرینگ‌های ژورنال، هیدرولیک، دوک‌ها و غیره را برآورده می‌کند.

انواع مختلفی از روان‌کننده‌های کمپرسور برای کمپرسورهای رفت و برگشتی و همچنین کمپرسورهای گریز از مرکز وجود دارد. مجموعه روانکارها همچنین شامل روغن‌ها و گریس‌های متعدد دیگری برای برآوردن نیازهای روغن‌های برش در کارگاه‌های تراشکاری کوچک، روغن‌های نورد در کارخانه‌های فولاد و سیالات انتقال حرارت در صنایع غذایی و نساجی است.

تجزیه و تحلیل بازار روان‌کننده امارات متحده عربی

COVID-19 تأثیرات منفی فراوانی بر بازار در سال 2020 گذاشت. با این حال، طبق گزارش‌ها، بازار به سطوح قبل از همه‌گیری ویروس رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که این روند به طور پیوسته رشد کند. در سال 2022 مطابق نظرات کاربران، 3 برند به عنوان بهترین برندهای روانکار صنعتی انتخاب شدند، برای دیدن لیست پرفروش‌ترین روغن‌های صنعتی کلیک کنید.

  • انتظار می‌رود رشد صنعت داخلی مواد غذایی و آشامیدنی به گسترش بازار در دوره پیش‌بینی‌شده دامن بزند.
  • تأثیر آتی خودروهای الکتریکی (EVs) احتمالاً مانع رشد بازار در طول دوره پیش‌بینی می‌شود.
  • سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های دولت برای حمایت از رشد صنعتی در کشور احتمالاً فرصت رشد عمده‌ای را برای بازار مورد مطالعه در دوره پیش‌بینی فراهم می‌کند.
  • بخش خودرو و سایر بخش‌های حمل و نقل بر بازار تسلط دارند و انتظار می‌رود در دوره پیش‌بینی تسلط خود را ادامه دهند.

بخش‌های صنعت روان‌کننده امارات متحده عربی

محصولات روان‌کننده از ترکیب روغن‌های پایه و مواد افزودنی ساخته می‌شوند. ترکیب روغن پایه در فرمولاسیون روان‌کننده‌ها در درجه اول بین 90-75 درصد است.

همان‌طور که گفتیم، بازار روان‌کننده‌های امارات متحده عربی بر اساس نوع محصول و صنعت مصرف‌کننده نهایی تقسیم‌بندی شده است. بر اساس نوع محصول، بازار به روغن‌های موتور، روغن‌های گیربکس و دنده، مایع هیدرولیک، مایع فلزکاری، گریس و سایر انواع محصول تقسیم می‌شود. بر اساس صنعت مصرف‌کننده نهایی نیز، بازار به تولید برق، خودروسازی، تجهیزات سنگین، متالورژی و فلزکاری و سایر صنایع مصرف‌کننده نهایی تعلق دارد. برای هر بخش، اندازه بازار و پیش‌بینی‌ها بر اساس حجم (کیلوتن) ارائه شده است.

روند بازار روان‌کننده امارات متحده عربی

 

افزایش فعالیت‌های عمرانی

 

بخش ساخت و ساز در این کشور طی چند سال گذشته با سرعت قابل توجهی در حال گسترش بوده است. انتظار می‌رود که این روند در دوره پیش‌بینی، عمدتاً به دلیل افزایش تعداد ابتکارات دولت برای توسعه زیرساخت‌ها، ساخت‌وسازها و بهبود اعتماد سرمایه‌گذاران به اقتصاد کشور ادامه یابد.

چندین پروژه عمرانی در کشور در حال انجام است. دولت 33 تحول جدید در دبی، ابوظبی و امارات شمالی را اعلام کرده است. به عنوان مثال، پروژه منطقه خلاق‌القوز در دبی که در اکتبر 2022 راه‌اندازی شد، هدف آن ارائه مسکن برای بیش از 8000 نفر است. همچنین منطقه تازه توسعه‌یافته فنی شهری دبی در کریک ساید منطقه‌الجداف در دبی واقع شده است و قصد دارد 140000 متر مربع مساحت ساخته شده را پوشش دهد.

ساخت و ساز املاک و مستغلات به طور قابل توجهی در کشور رونق دارد. در اکتبر 2022، 18 پروژه جدید در اداره شهرداری‌ها و حمل و نقل (DMT) در پلتفرم آنلاین خدمات املاک و مستغلات ابوظبی، “DARI” ثبت شد.

گسترش بخش خودرو

خودرو و سایر وسایل حمل و نقل، مانند هواپیما و تجهیزات دریایی، بزرگ‌ترین بازار مصرف روان‌کننده هستند. طرح‌های موتور به طور مداوم تغییر می‌کنند تا عملکرد، راندمان و رعایت مقررات انتشار محیط‌زیست را افزایش دهند.

وسایل نقلیه سبک شامل خودروهای سواری است. روغن موتور، روغن دنده، روغن انتقال، گریس و روغن کمپرسور پرکاربردترین روانکارها در بخش خودرو هستند.

برخی از عملکردهای اصلی ارائه شده توسط روغن موتور عبارت‌اند از: مقاومت در برابر خوردگی و سایش و پارگی برای اطمینان از افزایش عمر و عملکرد بهتر موتور، کاهش اصطکاک، افزایش عملکرد موتور، کاهش مصرف سوخت، حذف ناخالصی‌ها، بهینه‌سازی راندمان موتور و جلوگیری از اتلاف انرژی با ارائه خنک‌کنندگی بهینه.

به دلیل اقلیم بسیار گرم در امارات متحده عربی، روغن موتورهای غلیظ‌تر به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از روغن‌های رقیق منجر به فرسودگی سریع روغن‌ها و آسیب دیدن موتور می‌شود.

بخش‌های هوافضا و دریایی این کشور عمدتاً به افزایش میزان تقاضای روغن موتور کمک می‌کنند. علاوه بر این، صنعت هوافضای کشور نیز به طور قابل توجهی در حال گسترش است. همچنین این کشور شاهد افزایش فروش خودروهای سواری است. بنابراین همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا بازار روغن‌های صنعتی را داغ‌تر کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *