در مواجه با کرونا چه کنیم؟

این روزها که ویروس کرونا دغدغه اصلی تمامی مردم کشور شده است، بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند در برابر بروز تب، سرفه و سایر علائم سرماخوردگی باید چه واکنشی داشته باشند و چه زمانی به پزشک مراجعه کنند.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بهادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سایت سلامت وزارت بهداشت و تکمیل پرسشنامه بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامع در مقابل بیماری کرونا، اقدام به ایجاد پرسشنامه‌ای در سایتsalamat.gov.ir کرده است.

 

 

وی افزود: هموطنان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات صحیح در این پرسشنامه، نظام سلامت را در مسیر شکست ویروس کرونا یاری کنند.

 

 

دکتر بهادری با بیان اینکه پس از تکمیل پرسشنامه مذکور، چنانچه فرد مشکوک به ابتلا به ویروس شناسایی شود، پیگیری و مراقبت‌های لازم از طریق واحدهای بهداشتی صورت می‌گیرد، افزود: پس از پاسخگویی به سوالات مربوط به غربالگری کووید ۱۹، سیستم افراد را به یکی از پایگاه‌های بهداشتی نزدیک محل سکونت تحت پوشش معرفی می‌کند. همزمان اطلاعات پرسشنامه برای مراقب سلامت پایگاه مذکور ارسال می‌شود تا مراقب سلامت اقدامات مورد نیاز را بر اساس علائم خود اظهاری شده توسط فرد انجام دهد.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه افزود: در صورت نیاز پس از پیگیری مراقب سلامت، این شخص در صورت داشتن علائم به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت و یا در صورت وجود علائم حاد به یکی از بیمارستان‌های منتخب ارجاع می‌شود تا پیگیری‌های بعدی توسط پزشک و رابط بهداشتی بیمارستان انجام شود.

 

 

وی یادآور شد: در صورت تشخیص پزشک جهت دریافت دارو یا استراحت در منزل، مراقب سلامت پایگاه موظف است به صورت روزانه پیگیری تلفنی فرد را آغاز کند و تا ۵ مرحله این پیگیری‌ها ادامه خواهد یافت، در صورتی که در طی این پیگیری‌ها، وضعیت بیمار نسبت به شرایط و پیگیری‌های قبلی رو به وخامت رود، مراحل پیشگفت تکرار خواهد شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراقبین سلامت جهت رعایت مسائل امنیتی و پیشگیری از سو استفاده سودجویان، با شماره ۴۰۳۰ با بیماران تماس خواهند گرفت.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *